KURSUS STAF SOKONGAN SMKKS



PENGENALAN :
Pada 14 & 15 Disember 2009, penulis telah berjaya menganjurkan kursus Latihan Dalam Perkidmatan untuk staf sokongan. Kursus ini merupakan prasyarat dalam 3 projek keutamaan sekolah yang penulis perlu laksanakan. Kursus tersebut telah berjaya membuka minda staf sokongan kerana selama ini staf sokongan tidak pernah terdedah dengan maklumat dunia perkhidmatan awam. Selama ini sebahagian besar staf sokongan memahami asas perkhidmatan berdasarkan kepada “cakap dan dengar” daripada rakan-rakan sejawat

TAJUK :
KURSUS DALAM PERKHIDMATAN UNTUK STAF SOKONGAN SMK KELAPA SAWIT, 81030 KULAI, JOHOR

TEMA:
“MEMBINA MODAL INSAN MINDA KELAS PERTAMA STAF SOKONGAN SMKKS DALAM PERKHIDMATAN AWAM”

PELAKSANAAN :
TARIKH : 14 & 15 Disember 2009 (Isnin & Selasa)
MASA : 8.00 pagi – 12.00 tgh.
TEMPAT : Bilik PPSMI, SMK Kelapa sawit
PENUTUP : Pn. Hjh. Siti Inshah binti Mansor - Pengetua Kanan, SMKKS
SASARAN : 21 Staf Sokongan SMK Kelapa Sawit

PENCERAMAH :

1. Tuan Haji Abd Razak bin Kaprawi – Pensyarah Kanan IPGM Kampus Tmg. Ibrahim
TAJUK : KE ARAH MELAHIRKAN STAF SOKONGAN SMK KELAPA SAWIT YANG HEBAT & PRODUKTIF

2. Tuan Haji Morsin bin Peraman @ Parman – Bekas Pensyarah Prof Madya UTM
TAJUK : MEMBINA MODAL INSAN MINDA KELAS PERTAMA
TAJUK : NILAI DAN ETIKA DALAM PERKHIDMATAN AWAM

3. Sdr. Mohd Nazri bin Nawawi – Peserta Kursus NPQEL IAB
TAJUK : BAGAIMANA MENJADI STAF SOKONGAN YANG BERINTEGRITI
MODERATOR :
Cik Zahizan binti hasrin - Peserta Kursus NPQEL IAB
PERBELANJAAN KURSUS :

KOS SEBENAR
1. Percertakan Modul RM 15 x 20 set Modul = RM 300.00
2. Makan Minum RM 5 x 20 peserta x 2 Hari = RM 200.00
3. Penceramah RM 100 x 3 slot ceramah = RM 300.00
JUMLAH PERBERLANJAAN = RM 800.00

PENUTUP :
Kursus ini mampu membantu peserta menambah nilai pada mempertajamkan kemahiran sedia ada agar organisasi dan juga pekerja menjadi lebih berdaya saing dan dapat mengharungi cabaran dengan lebih efektif. Selepas menghadiri kursus ini, para peserta akan memahami peranan sebagai pembantu tadbir, belajar kepimpinan dan kemahiran interpersonal, mendapat penetapan matlamat dan cara mengukur prestasi berkesan, belajar teknik penyelesaian masalah berkesan, tahu membuat perancangan masa dan pengagihan tugas, mendalami produktiviti dan kualiti perkhidmatan dan belajar cara-cara berkomunikasi berkesan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan